tisdag 11 september 2012

Helg i Oslo...

eller bröllop i Oslo, i dagarna tre. En minst sagt innehållsrik helg som hade alla ingredienser för en galen fest!

En massa god mat också... På fredagen hann jag med att äta middag med Johanna på mitt favoritställe Trattoria Popolare på Grünerløkka. Gott som alltid.






På lördagen va den stora bröllopsfesten och vi fick smaka korvar och skinkor från Polen och till middagen blev vi serverade potatis & purjolökssoppa med pilgrimsmussla till förrätt. Till huvudrätt lammeskank & rotfrukter. Mycket gott!






Söndagen bjöd på överraskningar och rätt vad det var stod jag i detta kök och förberedde brunchen... Det ska nämnas att jag och min far, som också fick hoppa in, delade på 1 kniv, hade tillgång till 1 spisplatta och 1 ugn. Och vi fixade mat till 70 pers ca... Puh...



Tack för en galen helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar