fredag 23 november 2012

Entrecôte m/broccoligratäng

Det finns ett uttryck för att beskriva att något är gott som jag avskyr och det är "mums". Vet inte helt varför men tror att det har att göra med att jag inte riktigt kan med att se och höra när folk smaskar. Det gick någon reklam för några år sen där kassörskan snodde en burk med något från en kund och smaskade i sig. Jag blir äcklad. Men jag borde kanske vara härdad tycker ni eftersom jag har svassat runt på restauranggolv halva mitt liv. Men icke.

Fast å andra sidan tycker säkert någon det är opassande att jag använder ordet smarrigt när något är gott. Men det struntar jag i...

Våran middag va vart fall smarrig och INTE mumsig...

Entreceôte m/ broccoligratäng och tomatsallad







Så här glad blev Marco när han fick mat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar