lördag 3 november 2012

Vadå saffranskaka?



Hunden och jag hänger i soffan med tänt ljus och täcke. Nu snarkar hon gott men i natt peps det om vart annat. Eller pip är det väl inte direkt, när hon vill någonting eller inte är nöjd med situationen då drar hon igång en ostämd stråkorkester...

Vart fall så har jag ätit saffranskaka till frukost. Eller den smakade inte saffran förresten... Det här är faktiskt inte första gången jag gör det här - har i de röda saffrans blommorna istället för redan mald saffran. Även om jag mortlade de och jag provar att känna saffranssmak så gör jag inte det. Det jobbiga är att vi har massa mald saffran hemma. Så varför tar jag de andra när jag någonstans i lillhjärnan vet att det inte blir ett framgångsrikt resultat?

Men det blev en god typ sockerkaka  (utan rabarber och vinbär) som blev ännu godare med philadelphiaost och rivet äpple.

God lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar