söndag 9 december 2012

3 juliga muffins!

Jag har faktiskt lagat muffins. Föredrar egentligen att laga en hel kaka om jag bakar men tänkte jag skulle göra något lite mer piffigt. 3 olika smaker fick det bli; saffran, choklad och pepparkaka.


4 ägg
200 gram mascarpone
150 gram smör
1,5 dl florsukrin
2,5 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
25 gram mörk choklad
2 tsk pepparkakskrydda
1,5 msk kakao
0,25 gram saffran

Vispa äggen fluffiga med florsukrin. Smält eller ännu bättre; bryn smöret. Det ger en mer knäckigare smak. Man vet att smöret är färdig brynt när det tystnar och skummar upp sig. 
Tillsätt det brynta smöret lite försiktigt i äggblandningen och vispa samtidigt. Ha i mascarponen och vispa ordentligt. I med de torra ingredienserna och och blanda väl. Dela smeten i 3 olika bunkar och ha i de olika smakerna i vardera bunke. Jag tryckte ner en liten bit mörk choklad i varje muffins och på pepparkakan hade jag även lite mandelflarn. 180 grader i ugnen ca 10 min. Håll lite koll.





Nu ska jag strax kila iväg på kalas hos en av mina  BFF som fyller 31 år i dag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar