söndag 23 december 2012

Ribbe!

Åh men hej soffan! Mätt och sömnig är det som beskriver mig för tillfället. Nu är sista paketen inslaget, våran stackars en pyntad och andra skinkan snart klar.

Ribben blev vart fall sjukt god med ett riktigt krispigt svor och funkar ju att äta ihop med olika tillbehör som till exempel stuvad grönkål. Smarrigt med rödkål och olika former av mos. Skivat på mackan med senap och rödbeta är ju också en hit.
Ribben är för norrmännen som skinkan är för oss svenskar - ett måste på julbordet. men jag tycker vi också borde äta ribbe på det här sättet. Jag följde Gildes recept på Ribbe med krispigt svor. 

Nu ska jag slurpa i mig mitt glas rödvin, fundera över om tomten kommer imorgon och medans jag gör det ska jag somna...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar