tisdag 16 juli 2013

Grillad pizza!

Hurrni, ni vet ju att jag inte har någon klotgrill - inte heller någon pizzasten, hade vart hyggligt att ha kanske men har just upptäckt att det går fint utan. En bit folie under pizzan gör susen. Nu hade jag en del fullkornsdinkel kvar så jag gjorde pizzabotten på samma recept och mängd som när jag gjorde grissinin häromdagen. Är övertygad om att min favvopizza med halloumibotten också funkar utmärkt att grilla, det ska provas. Vart fall så räcker degen till två stora pizzor. 

Pizza 1:
Mozzarella
Gorgonzola
Chevre
Parmesan
Edamer
Färsk Oregano
Tomatpuré i botten

Pizza 2:
Rökt skinka
Tomat
Edamer
Parmesan
Färsk timjan
Tomatpuré i botten


Alltså pizza nr 1 hade godast pålägg men pizza nr 2 fick bäst knaprig deg. Anledningen till det är att jag la den efter halva tiden direkt på glöden vilket jag skulle gjort med pizza 1 också. Det funkade fint, ja alltså folien ligger ju mellan. 
Det blir säkert supergod pizza grillad på pizzasten i en klotgrill men det går alltså strålande bra att göra med på en öppen grill med folie också!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar