måndag 11 juni 2012

Konst och kladdig mat!

Igår åkte jag med mor, far och farmor till Stockholm för att se på min konstnärssyrras masterutställning. Marco var hemma och sov ruset av sig från en mycket kul lördagskväll. Lite senare blev det smarrigt käk å fotboll

Helena har gjort väggen och golvet som man ser i bakgrunden. Även en likadan i ett annat rum

Massa intressant att titta på men det jag ville ta med mig hem var bordet som stod i Kafé Mejan. Mitt drömmatbord!

Vid grillen; Agira ser till så att inen annan kommer och tar köttet

Ruccolan växer fort. Myntan också fast den har jag inte planterat själv


Melon/Ruccolasallad med svartpeppar. Fänkål och parmesansallad.


Salsa Rosa. Tomat, mynta och lök från trädgårdslandet.
Grillad fransyska... Viktigt att den får vila annars kan det bli segt.


Tomatsalsa också på grillade tomater

Allt ätes i ett isbergsblad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar