måndag 23 juli 2012

Godaste brödet...

1,5 dl solrosfrön
0,5 dl sesamfrön
2 msk linfrön
0,5 dl pofiber
2 tsk fiberhusk
1 dl fibrex
1 tsk salt
4 ägg
50 gram philadelfia
2 msk vatten
1 tsk bakpulver

Dubbelsats kan rekommenderas om man har en lite stor brödform!

Rosta solrosfrön i pannan. Blanda alla torra ingredienser. I med 1 dl av de rostade solrosfröna. Mixa allt torrt med en stavmixer. Vispa ägg med philadelfia fluffigt. Vänd ner fröblandningen i äggsmeten. Låt stå i ca 5 min. Rör ner 2 msk vatten i smeten innan den ska i formen. Strö över de solrosfröna som va över.
Grädda 20 min 200 grader.

Dra mig baklänges på att vara det godaste brödet jag gjort utan vetemjöl!!

Den här bilden är med och tävlar i Månadens matbild på Matgeek 
                               






2 kommentarer:

  1. ååååh vad gott det ser ut, ska verkligen försöka mig på detta!!! Bärrfis

    SvaraRadera
  2. Det är så gott som det ser ut!!!

    SvaraRadera