måndag 23 juli 2012

Kantarellpizza!

Igår gjorde jag å hunden pizza. Utan mjöl i degen. Men som jag sagt förr, inget alternativ klår en riktig pizzabotten men det är helt okej alternativ.

Pizzadeg:
4 ägg
Två stora nävar riven grana padano
2 matskedar fiberhusk
0,75 deciliter grädde
En skvätt vatten
Salt

Vispa ihop alla ingredienserna, sist i med osten. Bred ut tunt på plåt och låt smeten svälla 5 minuter på plåten. Kör sen in i ugnen ca 10-15 min och förgrädda på 250 grader.

Jag smörstekte kantareller, hade lite köttfärs, lök från landet, vanlig gouda ost (kom ihåg det blir bäst om man har på osten på tomatsåsen) och tomatsås från Mutti! Ca 10 min 175 grader. Jag föredrar att pizzan får stå till sig en stund innan man ska äta den, jag sätter in den i kylen en liten stund. Bäst är den dagen efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar