måndag 18 februari 2013

Mat i Casa Spångtorp fyller 1 år!

Så är det faktiskt. Idag har det gått 1 år sedan första inlägget och sedan dess har det blivit 389 stycken. Eftersom jag alltid varit en usel dagboksskrivare så hade jag kanske inte så höga tankar på att bloggen skulle bli ett intresse. Eller maten och matlagningen är ju intresset men att sen fota och skriva om det blev lixom roligare än vad jag trodde. Å sen att ni faktiskt har lust att kolla på bilderna och läsa det jag plitat ner gör ju det hela ännu roligare. Jag hoppas ni har lust att hänga på ett tag till för jag har inga planer på att sluta ta halvdana bilder med iphonen och skriva höftningsrecept. Förresten så går det fint att följa med på Instagram också, sök på @lindiwa

Såå... Den här 1-årsdagen firades med att komma hem från en weekend i Barcelona som jag fick i 30-års present av italienarn. Tänkte dela med mig lite mer om det i morgon.
Vi fick dock med oss lite smarriga grejer från matmarknaden La Boqueria som vi provsmakade ikväll!


Vi har lite olika fuet, queso de cabra, manchego, jámon iberico bellota och chorizo rioja...



Å så lite olivolja också. Den vänstra har jag aldrig smakat men ska vara bra. Den högra va kul att jag hittade. Första gången för kanske 8 år sedan när jag va på min första olivoljeprovning på restaurangen jag jobbade på i Málaga så va det just olivolja från den här producenten. Marques de Griñon. Lovely! Så köp den om ni ser den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar