måndag 24 juni 2013

Midsommarmaten!

Nu är midsommar över och jag kom inte med något inspirerande inlägg innan midsommar. Tänkte komma med det nu så här i efterhand. Men det gör väl inget... Jordgubbmarängstårta och matjesilltårta kan man väl käka hela sommaren.

Jordgubbstårtan har jag gjort förut, eller då blev den piffad med blåbär istället och jag gav mig även på att bygga den mer på höjden. Denna gång blev den bara i två lager men desto bredare. I detta recept kan man använda vanligt socker eller sukrinmelis om man vill det, man väljer själv helt enkelt. Samma mängd funkar fint.

Marängtårta med citronkräm hittar ni här!




Nästa tårta är alltså en matjesilltårta som blev himlans god och inte minst snygg. Inspirationen till denna kommer från Mitt Kök och Tommy Myllymäki såklart. När jag gjorde den så letade jag inte fram receptet utan hade bara kollat när han gjorde den på tv och det blev fin fint men här kan ni läsa det korrekta receptet  om ni har lust att prova. Ni borde göra det!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar