måndag 4 juni 2012

Blomkålssoppa med...

bacon och lite lite tryffelolja. Och även lite vinäger, det va inte alls meningen att det skulle bli vinäger men jag trodde jag hade rapsoljan i handen när jag skulle ringla över lite å tänkte att den va minsann blaskig... Aja jag är ett klantarsel. Hällde vart fall tillbaka soppan i kastrullen å blandade med resten så märktes det inte
Blomkålen hade legat i kylen några veckor och började känna sig lite risig, men det gick fint att shina upp den lite och i en kastrull med vatten. När den är klar så häll bort en del av vattnet men inte allt. Mixa. I med massa smör och grädde. Jag hade inte så mycket grädde så jag hade även i lite philadelphiaost. Lite tryffelolja. Mycket svartpeppar och salt. Mixa mera.
Toppa med vad du vill. Jag hade bacon, riven parmesan, småbryt av mitt knäcke och lite rapsolja. Svingött!
Marco däremot va inte lika begaistrad som jag så han drog fram en portion Malfatti med tomat från frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar