lördag 18 augusti 2012

Ugnskörd grissida m/ halvstuvad spenat!

Italienarn lagade middag igår. Jag var dödstrött, hade ju faktiskt haft 1 undervisningslektion på morgonen... I spanska för den som undrar vad det är jag plötsligt börjat med. Jo så är det, jag jobbar som spansklärare igen!

Men tillbaka till gårdagens middag, inget extravagant men dock gott!

En bit sidfläsk (sista biten av grisen vi köpte i vintras)
Olika färska kryddor
Smör, mmm extra smarrigt att använda det brynta smöret som var kvar från kräftskivan
Salt & peppar
In i ugnen ca 200 grader i en timme, vrid upp graderna sista 10 min

Ett paket fryst bladspenat, tina upp och lägg i det i en kastrull med lite smör. Marco häller även i ca 1 dl mjölk, jag hade föredragit om det va grädde. Jag kan tycka att det blir lite blaskigt men nu lagade han och då ska inte jag lägga mig i. Men räddningen är att han drar i minst 1 dl finrivem grana eller parmesan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar